Onze klantenservice is: GeopendGesloten Lees meer over onze openingstijden >

Vorstverzekering - Vernieuwde procedure

Bericht geplaatst: 14-01-2020

Zoals u wellicht is opgevallen, is de procedure rondom de Vorstverzekering lichtelijk aangepast. Waar u voorheen één vast bedrag betaalde om de gehele inhoud van de bestelling te verzekeren tegen kouschade, betaalt u nu een Vorstverzekering voor elke plant apart. De Vorstverzekering bedraagt €2.95 per plant en u kiest zelf hoe vaak u deze wilt toevoegen, dus hoeveel planten u wilt verzekeren.
 
Hoe werkt het?
Bovenin de winkelwagen en bovenin het betaalscherm ziet u een knop om een Vorstverzekering toe te voegen aan uw bestelling. Sinds 14 januari (2020) staat hierbij ook de mogelijkheid gegeven om het aantal aan te passen, zodat u kunt kiezen hoeveel planten u wilt verzekeren. Zoals aangegeven hoeft dit niet hetzelfde aantal te zijn als het aantal planten in uw bestelling, maar dat mag wel. Op deze manier heeft u de keuze om de verzekering bijvoorbeeld alleen toe te voegen voor planten die niet tegen koude temperaturen kunnen. Sommige plantsoorten kunnen hier namelijk beter tegen. Hieronder vindt u enkele voorbeeldsituaties om de procedure te verduidelijken:
 
Voorbeeld 1
U heeft 5 planten besteld en 2 keer de Vorstverzekering toegevoegd (2 x €2.95 = €5.90). Wij houden bij het inpakken van alle 5 de planten rekening met de temperaturen die voorspeld zijn voor de geschatte bezorgtijd.
Helaas komen ondanks onze isolatiematerialen en inpakmethode 3 planten aan met kouschade waarvan u ons binnen 5 dagen na ontvangst van de bestelling op de hoogte heeft gebracht door foto’s te mailen.
Tijdens een bespreking met onze leidinggevende worden de foto’s bekeken. Indien het inderdaad om kouschade gaat, worden 2 van de 3 beschadigde planten volledig vergoed, aangezien u 2 keer de Vorstverzekering had toegevoegd.
 
Voorbeeld 2
U heeft 3 planten besteld en 3 keer de Vorstverzekering toegevoegd (3 x €2.95 = €8.85). Wij houden bij het inpakken van alle 3 de planten rekening met de temperaturen die voorspeld zijn voor de geschatte bezorgtijd.
Helaas komen ondanks onze isolatiematerialen en inpakmethode alle 3 de planten aan met kouschade waarvan u ons binnen 5 dagen na ontvangst van de bestelling op de hoogte heeft gebracht door foto’s te mailen.
Tijdens een bespreking met onze leidinggevende worden de foto’s bekeken. Indien het inderdaad om kouschade gaat, worden alle 3 de beschadigde planten volledig vergoed, aangezien u voor alle 3 de planten een Vorstverzekering had toegevoegd.
 
Voorbeeld 3
U heeft 2 planten besteld en 1 keer de Vorstverzekering toegevoegd (1 x €2.95 = €2.95) omdat de tweede plant volgens uw inschatting bestand is tegen de koudere temperatuur. Wij houden bij het inpakken van alle 2 de planten rekening met de temperaturen die voorspeld zijn voor de geschatte bezorgtijd.
Gelukkig komen alle 2 de planten in goede conditie bij u aan omdat deze voldoende beschermd waren tegen de kou door onze isolatiematerialen en inpakmethode. In dit geval is het niet nodig om beroep te doen op een vergoeding, gezien u heeft ontvangen wat u heeft besteld.
 
Voorbeeld 4
U heeft 4 planten besteld en 4 keer de Vorstverzekering toegevoegd (4 x €2.95 = €11.80). Wij houden bij het inpakken van alle 4 de planten rekening met de temperaturen die voorspeld zijn voor de geschatte bezorgtijd.
Helaas komt ondanks onze isolatiematerialen en inpakmethode 1 plant aan met kouschade waarvan u ons binnen 5 dagen na ontvangst van de bestelling op de hoogte heeft gebracht door foto’s te mailen.
Tijdens een bespreking met onze leidinggevende worden de foto’s bekeken. Indien het inderdaad om kouschade gaat, wordt de beschadigde plant vergoed. Met de andere 3 planten gebeurt niets, omdat deze in goede conditie en zoals besteld bij u zijn aangekomen.
 
Voorbeeld 5
U heeft 2 planten besteld en 2 keer de Vorstverzekering toegevoegd (2 x €2.95 = €5.90). Wij houden bij het inpakken van alle 2 de planten rekening met de temperaturen die voorspeld zijn voor de geschatte bezorgtijd.
Helaas komt ondanks onze isolatiematerialen en inpakmethode 1 plant aan met kouschade waarvan u ons binnen 5 dagen na ontvangst van de bestelling op de hoogte heeft gebracht door foto’s te mailen. De andere plant is niet beschadigd door kou maar u bent om een andere reden niet tevreden met deze plant.
Tijdens een bespreking met onze leidinggevende worden de foto’s van beide planten bekeken. Indien het bij de eerstgenoemde plant inderdaad om kouschade gaat, wordt deze vergoed. Gezien bij de tweede plant geen sprake is van kouschade, wordt de specifieke situatie nauwkeurig bekeken en beoordeeld of er iets is wat we voor u kunnen doen. De tweede Vorstverzekering verandert niets aan deze beoordeling.