In 2005 opende Claessen Orchids and Plants zijn deuren. Van een uit de hand gelopen hobby kon Rik Claessen eindelijk zijn droom waarmaken: bijzondere orchideeën verkopen aan mensen die dezelfde interesse en passie hebben. Met vallen en opstaan is het bedrijf nu uitgegroeid naar op de eerste plaats een webshop, die met name in de gehele EU planten verstuurt.
Maar voor Rik is het klantcontact toch een van de leukste aspecten van zijn bedrijf. Daarom kan hij ondanks de drukte geen afstand doen van de winkel. Naast alle andere activiteiten behoudt Rik dus de wekelijkse openingstijden van de fysieke winkel.
Wat staat er in de fysieke winkel?
In onze fysieke winkel hebben wij een display van enkele bijzondere kamerplanten uit ons assortiment. Omdat ons assortiment erg groot is en sommige soorten speciale zorg vereisen, zal niet alles in de fysieke winkel staan. Er kan per mail 24 uur vooraf om planten worden gevraagd om in de winkel te zetten, welke door personeel voor u kunnen worden klaargezet.
Kan ik ook orchideeën zien?
In onze fysieke winkel staat een klein aantal bloeiende orchideeën. Deze zijn compleet willekeurig, omdat wij niet alle orchideeën op deze locatie kunnen houden. Het is dus ook niet mogelijk om andere orchideeën dan die er dan staan te bekijken. Dit verandert wekelijks.
Kan de kas ook bezocht worden?
Helaas kan de kas niet worden bezocht, omdat wij de winkel langs onze andere werkzaamheden open doen. Medewerkers die in de kas werkzaam zijn zullen anders hun werk neer moeten leggen, wat direct zal resulteren in vertraging van bestellingen of plantenverzorging. Hier hebben wij voorlopig nog geen oplossing voor, omdat we deze tijd hard nodig hebben.
Waarom niet op zaterdag open?
Momenteel zijn de kinderen van Rik nog erg jong. Omdat hij de kinderen nog niet alleen kan laten voor een paar uur, zal dit voorlopig nog niet aan de orde zijn.
Voor de huidige openingstijden en het adres, kan er op de contactpagina worden gekeken.
Hoe kan ik betalen in de fysieke winkel?
Omdat veel bedrijven tegenwoordig heel veel geld vragen aan het hebben van een abonnement om pintransacties te verrichten, is het door het lage aantal bezoekers niet mogelijk om een nieuwe pinautomaat aan te schaffen.
Betalingen zijn dus voorlopig alleen mogelijk met contant geld.
Mocht er in de toekomst een oplossing voor zijn, (of komen er ineens heel veel bezoekers, waardoor we hier geen verlies meer op hoeven te draaien,) dan zullen we zeker openstaan voor de aanschaf van een uitgebreid apparaat om pintransacties mee te verrichten.